9 juli 2013

Rapport över nappläget, och lite jordgubbsärende

Och hur har det gått med tutten då, såhär några dagar in på projektet? Tackar som frågar, hyfsat bra kunde man väl svara. Vi har en stolt tre-åring nu, som glatt berättar om sin bedrift att ha slutat med tutten åt alla som kommer emot. Men frågar du mig samma fråga under morgonnatten, då flickan återigen vaknar gråtande och fräsande av ilska över att mist sitt största njutningsmedel (trasan verkar nämligen inte funkka utan tutten, så dit for hela den pleasuren) och är fullständigt otröstlig – då skulle jag överväga att kapa min arm i utbyte mot fanskapet. Övervägde t.o.m. en kort stund att visa henne hur man suger på tummen, men besinnade mig snabbt då jag insåg till att det vore att skjuta sig själv i benet. Nu mera kaffe, sen mera jobb – och sen fortsätter min semester, hurra!


Jordgubbsplockning i Esbo

 
Morgonmål i Gräsviken dagen därpå

Dessa foton var en aning omotiverade i relation till texten, men får figurera här ändå - mannen och fröken hade tagit sig ute i vildmarken igår för att plocka bär, och kom hem med otroliga mängder söta, fina jordgubbar - för en struntsumma. Rekommenderar dylik sommaraktivitet för alla stadsstrandade såhär i sommartider!

2 kommentarer:

A-K sa...

Vilken bra idé, tack för tipset! Det hör till mina bästa barndomsminnen, att få plocka sig mätt på jordgubbar i mormors land om sommaren. Lyxen!

veronica sa...

Är nog gott med jordisar men ack så vätskedrivande, gubben trodde ren han fått något fel.

Kämpa på med tutten bara, det löser ng sig snart.