9 sep. 2014

Höstlistan 2.0

Maricas lista

Ultimata Höstmånaden:

September är fint. Fortfarande rätt varmt och mycket solsken, men ändå den där friska, krsipiga luften. Äppel i träden och maneter i havet!

Ultimata Höstmyset:

Tycker det är mysigt att titta på TV om kvällarna igen, det har man ju inte gjort på hela sommaren. Och så har jag stickat lite också, och druckit te. Som en god höstmysare bör.

Ultimata Höstdrycken:

Te rankar ganska högt just nu, inte minst med tanke på alla höstbobbor som härjar runt. Och efter att ha druckit mest vitt och rosé under sommaren så smakar ett glas rödvin bra emellanåt.

Ultimata Höstplatsen:

Jurmo, tänker jag automatiskt på! Höststormarna där är nog mäktiga - och vi har stuga bokat för ett veckoslut igen i höst, men det är först i november.

Ultimata Höstkläderna:

Rejäla vandringsboots i goretex, och en jacka som tål vind och fukt. Jag har ett par Haglöfs som tjänat i många år redan - det tog ett bra tag att gå in dem så att de formades efter min fot, men nu sitter de som ett smäck och jag kunde gå till Lappland och tillbaks i dem, känns det som åtminstone!

Ultimata Höstmaten:

Rotfrukter, svamp och allt som är mustigt, mättande, varmt och kryddigt.

Ultimata hösthobbyn:

Stickning, blir det väl att svara för min del. Är inget bra alls på det och stickar typ bara sockor, men det gör inget, det är riktigt roligt ändå!

Ultimata Höstmusiken:

Yet to be discovered! Har inte lyssnat på musik på länge, här är så mycket älämölö i huset hela tiden att jag njuter av tystnaden när den bjuds.

Ultimata Höstutmaningen:

För mig är det att få igång joggandet. Min kondis är inte den bästa och skulle vilja kunna springa åtminstone en femma flåsfritt igen - men just som jag kommit igång kommer det flunssor och annat i vägen, grr...

Inga kommentarer: