20 maj 2015

Segt

Fortsättningsvis ganska segt här, fast det var skönt på landet. Hittar inte riktigt mitt flow. Sover hackigt, orkar inte med det jag skulle vilja orka, irriterar mig på folk och fenomen omkring mig osv. Nånslags vårdepp kanske?

Småtrött är man
Mellandottern klagade över illamående och huvudvärk idag, och fick stanna hemma från dagis. Tänkte avvakta och se ifall hon kunde joina sina kompisar senare på eftermiddagen på den traditionella vårutflykten till stranden. En stund senare spydde hon - bara att avboka då. Och inte bara utflykten, utan också ett viktigt möte som jag själv skulle ha haft på dagen, samt barnvakt och dejtkväll med maken ikväll. Nu gapar dessutom kylskåpet tomt och jag borde trolla fram nånslags lunch till dem som får maten att hållas i sig. Är makaroner med smör och ost månne okej en dag som denna?

En sån dag. Har ni nåt skoj att berätta som kunde tänkas pigga upp lite?


2 kommentarer:

minna lindeb sa...

njja ,mn kanske till tröst: jag är också sjukt irriterad på folk och fenomen och sover hackigt och orkar inte med allt jag sku vilja göra.
Måste hela tiden samla mej och starta allt från början igen.
Men när jag krattade sandhögen och fixade bort ogräs och fyllde på med spadar och rena hinkar var jag liksom grymt nöjd. Samtidigt som jag suckade inombords...Det var liksom det enda jag gjorde den dagen. Förutom då att dega runt som ettåringens skugga.

Linda sa...

Skönt att höra att man inte vandrar denhär pino-stigen ensam. Och det märkte jag ju, igen, att trädgårdspåtande är så bra terapi! Trodde aldrig jag skulle bli trädgårdsintresserad när jag var yngre, men så mittiallt finner man sig där, nyfiket bläddrande i Kauppilas kataloger. :D