12 aug. 2011

Flowfredag

Ekonomin under min vårdnadsledighet ställer käppar i hjulen för mitt nöjesliv. Bl.a. måste jag för en tid sen konstatera att Flow-festivalen är en alltför stor utsvävning på nöjeskontot, vilket jag gråter lite blod för. Efter så många somrar känns det väldigt konstigt att inte gå, särskilt med favoriter som Röyksopp, Lykke-Li, Regina och the Dø på line-upen. Jag gräver i plånboken och lägger istället en tia på ett tröstevin.



Trio är inget märkvärdigt vin i sig, men av stabil kvalitet och med mångsidigt användningsområde. En typisk chilenare, ett vin man kan ha några flaskor av i hyllan liksom. Smakar lite sensomrigt av svarta vinbär och choklad. Fylligt, lite robust - prova till grillade ribs, en mör nötbiff, eller dekantera och drick som det är.

Inga kommentarer: