25 okt. 2012

Glammig kväll

Det var förhandsvisning av nya James Bond -filmen Skyfall igår. Först flödade champagnen och de "skakade men inte rörda" martinisen på nattklubben The Tiger (vars utsikt över stan är sjuttons fin!), och sen satt vi med bultande hjärtan och ett hårt grepp om plyschfåtöljskanten och beundrade Daniel Craig på tennispalatset efteråt.

Vackra Hbl-Jenny, och så jag då
Underbart, underbart god champagne - Bollinger
Hade gärna åkt hem i en Aston Martin, men den skulle nån annanstans
Det är nånting med Bond-filmerna jag gillar. Liksom Star Trek. Tror det är ett arv av min pappa, han delar min lite torra humor. Hur som helst så får Skyfall klart godkänt, där fanns allt man kunde förvänta sig och lite mer, till och med en glimt in i James barndom (tänk orsak och verkan), och en känsligare sida i hans karaktär. Och nya Q sen! Vet ni, ni måste nog bara gå och se den.

3 kommentarer:

Mia sa...

Jaja, vrid om kniven lite mera nu .... "Vad är väl en premiär i London (eller åtminstone på Tiger)...alldeles alldeles underbar". ;)

skrutte sa...

ooohh! *stor avundsjuka* härligt att gå på lite fint mingel o grymt va snygg du är! helt som en bond-brud ju!

Linda sa...

Mia, hur hade Londonpremiären varit? Kan tänka mig att det var glam x 1000, för redan här i lilla Hfrs kändes det ganska lyxigt! :)

Skrutte, det var en rolig kväll- inte så ofta man smuttar champagne på röda mattan, nej! :)