12 jan. 2015

Vardag igen

Känns jätteskönt att det börjat rulla på som vanligt igen, med dagis och skola -det blir lätt lite ansträngande med lov fast det kanske låter konstigt. Men att ha en massa barn klängande på sig hela tiden som ska ha mat, kläder, torkas här och där, som råddar och som har trååååååkiiiit, som gråter och som grälar och som väsnas och som inte kan bestämma sig om de ska vara inne eller ute osv - det tär lite på en stackars mamma kan jag säga. Det sagt har det varit extra välförtjänt med vuxentid, både med kompisarna och med maken.

Middagsparty hos Sara

Testade Tårget i Åbo, på snabbdejt med maken
 Är annars också nöjd med att det är januari. Det känns redan ljusare, tidtabellen är inte lika stressig som december, och folk hinner ses mer ex tempore. Och kanske är det bara den enkla vissdomen om att våren snart kommer som ger mig en kick, jag känner mig rätt glad och energisk just nu.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt! Hittade egentligen först nu till din blogg då jag skulle laga morotssemlorna (håller på med dem som bäst :)). Vad tyckte ni om Tårget? Jag riktigt längtar att träffa lite tjejkompisar, dricka ett glas vin eller två och prata lite strunt. Trivs jättebra hemma med lilla C, men det är ju bara så skönt att nån gång få ett litet avbrott i vardagen och koppa av i vuxet sällskap :) Ha det så bra! Kram Nina V

Linda sa...

Hej Nina, vad roligt att du hittat hit! Hur blev semlorna? :D Jo vi gillade Tårget, bra vinutbud och mysig stämning. Nästa gång ska vi kolla vad de har på menyn också, nu var vi så stoppmätta att det bara blev lite barhäng. Sku vara kul att ta ett glas med dig sen när tillfälle ges, det var alltför länge sen. Kram!