17 sep. 2010

Farväl, so long

PÅ tal om jämställdhet, så hade Malin en finfin idé om hur man gör slut på könsrelaterade orättvisor här i samhället. Jag skulle dock vilja tillägga att fundera nu till slut också gällande vem ni går och reproducerar er med, bästa systrar. För j-liga ex kan bl.a. bestämma att era gemensamma barn inte får följa med på resa. För att det är deras veckoslut. Skit samma att du varit sjysst och meddelat om planerna redan i april.



Hit åker nu då 3/4 av familjen imorgon. Känns 1/4 så roligt som jag hade hoppats, men kanske sol, god mat och dryck och fina vyer kan råda bot på min nedslagna sinnesstämning. Eller vaddå nedslagna, mer som flyförbannat arg och vansinnigt besviken.

7 kommentarer:

Malin sa...

Nej herregud sån stil! Jag blir riktigt arg här fast jag inte känner nån av er. Blev lillkillen väldigt besviken då? Usch. Hoppas resan blir bra ändå!

Melli sa...

Kan inte annat än att förundras över hans stil jag med.. Grrr! Man ska ju tänka på BARNEN!! Men hoppas ni nu endå kan njuta lite av resan trots att en liten del av ditt hjärta inte är med. :( Var det så att de med pappan sku någon annonstans, hoppas att han nu i allafall inte är hemskt ledsen över att inte få vara med. *Slänger några skor (högklackade som jag själv hatar) mot ex:et* ;)

Peppe sa...

Oj nej! Linda, jag är hemskt ledsen. Vill du att jag ska ge hinom ett kok stryk?

Naja sa...

jag skulle bara hoppas du skämtar... Så synd att det ska vara såhär..!
Ge mig adressen så skickar jag bajs på posten.

malin sa...

Tyvärr är det så lätt att försöka förstöra någon annans liv genom barnen. Vi har ju en lagstiftning som gör det möjligt. Kan man utveckla någon form av strategi i sitt huvud för att inte låta sig påverkas av att den andra sabbar ens planer? Jag vet inte, men det känns som det enda sättet att överleva utan sammanbrott. Försök att njuta i alla fall, fast det säkert är svårt.

Linda sa...

Malin: Nej, som tur var det mest jag som blev besviken.
Melli: Jo, de är nu i Holland som bäst på ett förlängt veckoslut. Roligt för lillkillen att få träffa sina farföräldrar iofs, men tidpunkten var kass.
Peppe: Ja, gärna! MMA-träningen ger resultat va?
Naja: Mailar den asap!
malin: Jo, dethär är vardagsmat för oss sen typ 6 år tillbaka. Börjar bli lite tröttsamt.

skrutte sa...

usch så orättvist och dumt - jag blir så arg att jag inte kan sitta still av att läsa sånt här. vill sparkas lite....