8 sep. 2010

Kan själv

Såhär fina grejer kan man åstadkomma om man, som Antonia, är konstnärligt begåvad (en liten understatement):



Är lite sugen på att själv försöka mig på det, men ett sånthär pussel som det Lykke fått kräver att både sågen och penseln hålls i handen på en. Och att man är tålmodig. Och noggrann.

Jag har förresten en liten röd bok i min ägo dit jag alltid antecknar och skissar grejer som man själv kunde göra/måla/sy/bygga, men jag tror faktiskt inte jag nånsin förverkligat en enda idé. Ett klart fall av "the journey, not the destination"?

3 kommentarer:

Pia sa...

jag hade totalt missat att just antonia ligger bakom gula giraffen, tänk!
På tal om att anteckna idéer, jag går omkring med världens finaste lamp-idé men kommer jag nånsin att förverkliga den? Think not.

Sonja sa...

Jag gillar gula giraffen, tycker om den där dikten som dyker upp ur ingenstans. Tur för er som har ett pussel dessutom.

Linda sa...

Oj, är dendär giraffen en kändis? Kusin till Sophie perhaps?