7 dec. 2010

Igen

Jag är mycket tudelad då det kommer till att läsa ut böcker. Dels känns det som en lättnad att få lämna ett projekt bakom sig och kunna se framåt mot något nytt, dvs nästa bok. Men oftast sörjer jag en stund också, denhär gången väldigt mycket.



Vi talar om Kjell Westös bok Gå inte ensam ut i natten. Jo, det var alltså FÖRRA julens bestseller, men min snåljåpsvana trogen väntade jag ut den i pocketformat. Nåväl, väntan var sig väl värd, jag är helt såld. Dessutom älskar jag vår fina stad ännu lite mera nu.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver man ha läst hans tidigare böcker för att läsa denna?

Linda sa...

Nej, absolut inte! Det sägs ju att denhär var den sista i hans Hfrs-serie, men de hänger nog inte på det sättet ihop alls. Jag märkte själv att jag inte läst "Vådan av att vara skrake", som också hör dit, så det ska jag ta och göra.

catten sa...

oj vitsi jag ÄLSKADE den boken! insåg även att jag missat vådan av att vara skrake, men den är inte så lätt att få tag på.
ville köpa älä käy yöhön yksin åt min svärmor, men den hade inte kommit ut i pocketformat ännu, snåljåp som även jag är...

Sonja sa...

Lånar den gärna av dig vid nåt tillfälle. Om du vill.

skrutte sa...

oj - du beskriver så på pricken mina känslor när jag närmar mig slutet av en bok (främst en bra sådan). jag villvillvill nå slutet - för det är skönt. men vill ändå inte. ibland måste jag till och med ta en paus i läsandet bara för att njuta lite till och att boken inte ska ta slut fullt så snabbt... weird...

jag har ännu den där oläst i min "bok-kö". nu ser jag fram emot den!

hakuna sa...

Jag är också en snåljåp, och dessutom vill jag inte att boken ska väga i väskan. Men den där bokpärmen är så ful! Och texten så liten! Så därav står den oläst, likaså Där vi en gång gått. Men i övrigt har jag nog plöjt igenom Westö.

Helena S sa...

Låter som om jag borde ge den en andra chans! Läste kanske 30 sidor men lyckades inte komma in i den. Har gillat hans tidigare böcker. Just nu väntar jag på att Ad Libris ska skicka Per Hagmans senaste som jag beställde igår. Orkade inte vänta på pocket.

Linda sa...

Catten, vet du varför? Måste kolla på AdLibris, de har igen fraktfritt.

Sonja, det får du så gärna!

Skrutte, jag brukar också sakta ner i slutet ibland, suga på karamellen liksom.

Hakuna, jag släpar också alltid runt på böckerna överallt med mig i väskan för att läsa om det blir nån minut över här eller där. Och texten är kanske liten, men språket är vldigt flytande, så no worries, hugg i bara!

Helena, har inte läst nåt av honom tidigare, vad är bra?

Esbomamma sa...

Gå inte ensam ut i natten är bra, MEN, Där vi en gång gått är sååå mycket bättre!!

åsa sa...

Jag läste slut den igår och oj vad bra den var!

Men håller med esbomamman Där vi en gång gått var bättre. Däremot gillade jag inte Vådan av att vara skrake.

Till näst skall jag läsa Drakarna över Helsingfors för det är jätte länge sedan jag läst den.