28 mars 2011

Garderoben

Nu när jag inlett det omtalade 2-månaders köpstopppet fick jag tummen ur ändan och ordnade lite i garderoben. Det finns en regel som säger att det man inte använt på ett år kommer man antagligen inte att använda igen - nå, med en graviditet medräknat kan man modifiera den regeln till att omfatta två år.


Snyggt och prydligt, utanpå i varje fall


Ja, det här är alltså inte före -bilderna, utan efter -bilderna


Drömmen om att ha en luftig, ljus garderob med tiotalet vackra och välstrukna plagg av hög kvalitet är inte riktigt besannad ännu, men jag är ändå helt tillfreds med situationen


Nu ska jag föra upp en svart sopsäck fylld med kläder upp till vinden. Där får den invänta varmare tider och Sandvikens loppis-öppning. So long!

8 kommentarer:

Lilla Mia sa...

Oj vad duktigt! Det där har stått på min to-do list i några månader nu, men ännu har jag inte fått tummen ur ändan.

Sanna sa...

så duktig du har varit! Jag har också nyligen städat mitt klädskåp och "fyndat" lite gamla kläder då jag städade. :) Vet du jag har alltid skruttiga kläder, stryker i princip aldrig.

Pia sa...

jag är ordlös.

Linda sa...

Mia, jag har också haft det i tankarna huuuuuur länge som helst. Konstigt att det ska vara så svårt att ta tag i, när det ger så stor tillfredsställelese sen då det är gjort!

Sanna, jag hittade också plagg som jag helt glömt bort! Kanske ett tecken på att man har helt tillräckligt med kläder? Jag är för övrigt också hemskt dålig på att stryka.

Pia, nu undrar jag nog om du inte var lite sarkastisk? :)

Pia sa...

nej nej inte alls! Jag har alltså riktigt grava garderobsproblem och har inga ord för vad du fått till stånd. Inga ord ännu heller, annat är pur avundsjuka.

Linda sa...

Pia, okej, jag tror dig. Men du vet det här ed bloggandet, dessa bilder visar liksom bara halva sanningen. Där döljer sig en hel del rådd fortfarande som jag inte iddes visa upp för världen.

Morzan sa...

Superfint! Jag brukar också vara världens sämsta på att orka stryka men har nu märkt att kläderna längre hålls snygga om man gör det. Och så är det lite terapeutiskt också att bara stå och låta tankarna flyga högt.

Melli sa...

Jag har det där framför mig bara jag sku få klädskåpet tömt på onödiga saker så som tv,en rotting docksäng och en stor printer.. :/ Just nu ryms jag inte in dit och städa.
Skrattade just att äntligen har stryklodet kommit i bruk hos oss efter vila på många år, till att stryka ihop hamapärlor! :D