3 mars 2011

Glansbilden och verkligheten

Bilden rippad från peppar.fi, läs mera där!

Kom just hem från ett Gamma -seminarium. Det handlade om sociala medier och föräldraskap, vilket kändes intressant för mig som ju berörs av båda. Fördelarna med facebook och också med bloggandet är många, de är ju fina redskap att upprätthålla kontakter och vänskaper och även skapa nya. Speciellt som förälder så kan det ju vara lite knepigare att sådär bara möta upp med kompisar på en öl på kvällskvisten, och där ger de virtuella mötesplatserna alternativ. Det enda kruxet jag själv funderar på ibland är denhär glansbildsfasaden det ibland talas om. Jag själv hör till dem som hellre delar med mig av glada händelser och positiva känslor - jag skulle inte få för mig att ventilera mina familjebekymmer eller jobbrelaterade problem här, även om de finns. För det gör de ju - livet är aldrig bara en dans på rosor, taggarna finns ju där också. Men jag litar faktiskt på att folk förstår det.




Och det här var den 5:e bilden jag tog innan jag var
någotsånär nöjd. Over and out for now, hej hej!

3 kommentarer:

muminmamman sa...

Jag skulle också ha velat fara på seminariet, men visste inte vad jag skulle göra med ungarna.
Jag är lite på samma spår, jag vill också hellre blogga positivt och kanske lite glansbildsaktigt, för jag är inte heller intresserad av att endast höra om just tex dina jobbrelaterade problem eller om h*lvetiskt jobbiga dagar med barn som man bara vill radera bort eller enbart titta på bilder med brödsmulor/kaos/klott, för det är ju allas vår vardag (åtminstone min).

Linda sa...

Oj synd att du inte kunde komma, hade varit skoj att träffa dig. Men nästa veckoslut va? :) Jag hade faktiskt Lykke med mig, hon är ganska okej att ta med sig - storebror var lyckligtvs på dagis. Och sen har du helt rätt i vad du skriver, just sådär menade jag.

Hanna sa...

Jag tror nog också att folk fattar. Och de flesta glansbildsbloggar kan man ju nog ana även moln på himlen ibland. Speciellt de som bloggar själva fattar nog, man väljer ju vad man skriver. Men för folk som kanske mår dåligt, kan det nog vara tungt att bara läsa om hur bra alla andra har det... När man själv känner sig kass är det svårare att se klart!