31 mars 2011

Think outside the box

Se inte problemen, utan lösningarna gott folk! När jag förde sonen till dagis i arla morgontimme sken solen redan för fullt, och jag kom på mig själv med att åter igen ha glömt solglasögon åt honom. Men då greppar en handlingskraftig 6-åring bara tag i barnvagnens styre och kniper igen ögonen med ett konstaterande om att det går bra på det viset också.

Antingen är det mina shades som är sneda eller så är det jag.




Fast sådär realistiskt sett så var det ju bra att åtminstone jag hade mina solbrillor med då, tänker jag, för med hans taktik hade vi nog hamnat om inte mitt i diket så under en buss.

2 kommentarer:

Melli sa...

Vår 7-åring gick också med ögonen fast och höll i vagnen här för någon dag sedan. Men det var för att det hade hänt en man något vid gatan framför skolan.Han hade antingen blivit under bilen eller bara fallit av sig själv (verkade vara en av alkisarna som brukar hänga vid butiken i närheten) och ambulansmännen höll på att springa mot folksamlingen(brandstationen är granne med skolhuset). Eftersom jag vet att Elias är blodkänslig sade jag att det är bäst att de inte tittar,och lika så bra,det var redigt med blod .

Mimmi sa...

Hahhaa, bildtexten!