16 feb. 2014

Idag var ingen vanlig dag!

Osedvanligt bra veckoslut, måste jag konstatera. Visserligen var sonen helt däckad av förkylning och feber hela gårdagen, men eftersom det brukar medföra ett ganska sällsynt inslag av zen och allmänt lugn i huset var det helt okej - lördag var således soffmysardag, som ändå avslutades lite socialt med farmor på middag. Summa summarum, en skön dag.

Och idag, på årets hittills tråkigaste, slaskigaste och gråaste söndag, blev jag utan desto större förvarning beordrad att infinna mig hos bästa vännen några kvarter bort - och där väntade mig ett baby shower -gäng samt mängder av både salta och söta godsaker, allt i en inramning av rosa blommor, ljus, pom poms (eller var det honey combs kanske?), sugrör, hjärtformade cup cake-vimplar och whatnot.

Jag var bottenlös, men ändå lär det ska ha blivit över!

Fick så många fina presenter också!

Mina fina vänner, är så glad över er!
Blev SÅ glad och överraskad! Detta gav mig en välbehövd energi-kick, verkligen - och nu gäller det att orka vänta ännu några veckor (3 för att vara kalender-exakt) för el grande finale då vi äntligen får träffa den efterlängtade minipinglan.

Inga kommentarer: