17 juli 2012

Beach-vinet

Som den goda amerikanska medborgare jag är, åtminstone till pappers, testade jag detta vin* till 4:th of July:


Zindy Calif är ett kaliforniskt rödvin gjort på Zinfandeldruvan, och är medelfylligt med lite mjuka toner av körsbär och peppar. Stilen är laid-back och lättdrucken, och vinet är optimalt på stranden eller i parken, men ändå tillräckligt smakrikt för att också ha en given plats på tex grillfesten.

*tyvärr bara tillgängligt i Systembolaget än så länge, men kanske spanarna på Alko snappar upp tipset nu? - och priset ligger på fjuttiga 199 kr, prisvärt och mångsidigt!

2 kommentarer:

Ulrika från Stockholm sa...

Men gud vilket sammanträffande, det där drack jag igår hos mina svärföräldrar! Det var supergott, alla gillade starkt, och jag hade verkligen inte trott att det var i den prisklassen.

Hanna sa...

Bra att du påminde, jag läste om det där i nån tidning och ville prova, men så fanns det ju inte på Alko. Ska försöka få det köpt då vi far till Sverige i helgen!