6 juni 2014

Och så ett vintips på det

Nu är rosésäsongen officiellt inledd, med klubbslag och allt (se föregående inlägg), och först ute här på bloggen är portugisiska Cardal. Det kostar 8,50 och är absolut värt priset - en torr, fräsch, fruktig (tänk er lite omogna körsbär) och lagom kraftig smak, som platsar både med och utan mat - som rosévin bör, tycker jag. Jag har en liten förkärlek till portugisiska viner, och tycker det var skoj att se denna nykomling på alkos hylla.


Stay tuned, jag har några till på lager att berätta om, bara jag får tid över.

2 kommentarer:

Karin sa...

Tack för den, än en gång Snigeln! Skall kolla in den :) synd att jag inte kunde närvara igår. Men hoppas det blir fler träffar i sommar :)

Linda sa...

My pleasure, och fler tips är på kommande. Ett jäkla jobb att prova roséviner, men nån måste ju göra det. Nästa gång vinklubben träffas ska du absolut vara med!