23 mars 2012

Dit for den

Saakuti säger jag. Jag fick ett paket med drinkingredienser (komplett med sprit och blandis och allt) på posten idag - och vad gör min dotter, medan jag sätter tranbärsjuicen på kylning? Jo, hon gömmer flaskan. Jag har letat överallt! Och själv ser hon bara finurlig ut då man frågar henne. Nå, vi får återkomma - någon vacker dag hittas den väl i en stövel eller bakom böckerna i bokyllan.

EDIT, söndag: Hurra! Min Tia Maria-flaska hittades, fröken hade lagt den i en kartong som skulle till paffinsamlingen. Tur att det var jag själv och inte säg, barnvakten, som hittade den.

5 kommentarer:

Lilla Mia sa...

Kolla frysen? :)

Linda sa...

Check, och nope.

Mia sa...

Om hon är lik vår T så finns den antingen i sparkbilens sits eller i smyckeskrinet...

Linda sa...

Mia, jag börjar undra om det är jag själv som stoppat undan den nånstans, och inte minns det mer. Åldern kommer inte ensam...

Morzan sa...

Hahaa! Händer här också hela tiden. Igår hade vår ettåring gömt min jourtelefon nånstans. Blev lite svettigt då jag inte visste numret till den själv. Hittades under sängen, har du kollat där?