24 mars 2012

Minus och plus

Jag hade sett framför mig en trevlig förmiddag med besök av Johanna o V, lite strandhäng och termoskaffe. Efter det hade jag tänkt instruera barnvakten lite snabbt och sen sticka iväg till stan för att gå på koncert tillsammans med Naja*. Men se nej, för de är alla sjuka! Inget leksällskap, ingen barnvakt.

Kolla, svans OCH spänne!

Då får man väl se de positiva sidorna, för att inte förgås av jämmer och elände:
- det regnar och slaskar, så vi hade inte kunnat gå till stranden hursom
- dottern låter oss äntligen fixa med hennes hår, det är lite roligt för en vars förstfödda är en kortklippt kille
- när planerna går såhär pass åt skogen får man trösta sig med nånting valfritt - tror vi ska åka in till centrum på kaffe senare.

*detta är andra gången ren - sist hade jag bett henne komma med mig på Melissa Horn, och backade ur i sista stund. Och nu igen.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker om din stil, du verkar alltid så lugn och bra på att se saker från den bra sidan. Sådär perusglad och positiv! Det finns så mycket mänskor som muka är jättespralliga och på gott humör men sen när man hör på dem så förstår man att det bara är fake. De talar illa om andra, är avundsjuka och osäkra och man blir bara så le på sånt.

Linda sa...

Nej men tack, det var ju snällt sagt!

Naja sa...

Kanske vi helt enkelt borde bestämma att träffas en gång UTAN att biljetter eller en barnvakt är inblandad :)