21 mars 2012

Restaurangbloggen

Det var dags för ett besök på tumis på Mange Sud ikväll. Jag vet inte, jag tror jag ger det 3,5 stjärnor av 5 på "bättre restaurang-skalan".


Jag tog en meny med carpaccio till förrätt (jättegod!), bouillabaisse till huvudrätt (njåå, med tanke på att det är husets specialitet så vet jag nu inte - den var lite väl förfinad, föredrar rustikare varianter) och tarte tatin till efterrätt ( min mammas vinner). Och lagrade, ekiga vita viner är kanske inte min grej heller - och ett av dem var faktiskt korkat, vilket aldrig känns kul att påpeka.


Men det var kiva att få komma ut med min älskade man! Han hade förresten dragit det längre strået då det kom till meny-valet, för hans musslor, biff och crème brulée var tiptop.

2 kommentarer:

veronica sa...

det är kul detta hur man väljer. Jag har lärt mig att inte välja samma mat som min man, han lyckas alltid få "sämre" mat. Han val blir alltid fel och så bitter han är:)

Linda sa...

Vi brukar ofta vilja ha samma mat, men nu lyckades vi komma överens om att inte göra det!