10 feb. 2013

Helgen i bilder

Det blev ett oväntat livat veckoslut. Nuförtiden är det ganska sällan man har luckor i kalendern, särskilt på helgerna - ni vet, med småbarn gäller det att planera, passa in, balansera, turas om. Spontanitet och ex tempore är ord man nästan glömt.

Men hur det kom sig så öppnade jag inte ens datorn igår, för genast på morgonen åkte vi iväg till svärmor på kalas i Åbo, sen susade vi hem igen efter några timmar och gick på spontanmiddag till vår närmaste kines (och glömde lyckönska inför det nya året, klantigt!). 

Latva, vid Design Museet - dit ska jag gå igen, supermysigt!

Då plingade telefonen till och det visade sig att kompisarna planerade tjejkväll ute, vilket okejades av min partner in crime här på hemmafronten.

Lite båtsjuk blir man ju
Ok, det var min tredje redan i år.
Och idag kom vi ihåg att det är båtmässa och fastlagssöndag, vilket båda två var positiva upptäckter. Men nästa år tror jag jag lägger mina 16 euro på fler bullar istället för på inträde till mässcentrum - det enda jag nånsin ändå shoppar där är meterlaku.

Inga kommentarer: