23 feb. 2013

Sportlov, dag 6

Skridskorna blev i skolan före lovet, och därför har det blivit lite knappt av den sortens sportande här under de senaste dagarna. Men eftersom det ändå hör till saken så åkte jag och storebror till järnvägstorget och skrann* en stund bland turisterna idag, medan lillasyster snodde min kavaljer och festade loss på grannflickan Kaislas tre-årskalas.

  

*heter det nu skrann eller skrinnade? Jag säger alltid skrann, och tycker skrinnade låter ungefär lika tokigt som "stog" istället för "stod". Men så sa nån att det de facto är det enda rätta. Jag har HEMSKT svårt att svälja den saken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ditt hår har blivit långt igen, det var ju inte länge sedan du klippte det! Fint!

Linda sa...

Har faktiskt knaprat kalciumtabletter under de senaste månaderna, undrar om det kan inverka? Tack! :)

Anonym sa...

Håller med om att skrann är det enda rätta, kommer aldrig att gå med på att jag skrinnat...

Anonym sa...

Åkte skridskor, heter det, skrinna är felaktigt (men fritt fram o använda i svenskfinland ändå eller hur!)