23 apr. 2014

Blogglistan

Blev utmanad av Pia på kontoret, här är mina svar:


1. Varför bloggar du?
Dels för att liksom arkivera min och familjens vardag, för att kunna bläddra bakåt och minnas. Och mest vill jag minnas trevliga händelser, sånt som gjort mig glad eller stolt - inte nödvändigtvis sånt som sårat, varit svårt eller kännats tungt. Vill förstås inte vara en s.k. "glansbildsblogg", men oftast är det som känns tungt i mitt liv alldeles för privat för att jag ska kunna dela med mig av det här.
 Den andra orsaken till varför jag bloggar är förstås NI - det har varit den absolut största fröjden med snigelnharald, att få träffa och lära känna så många nya roliga människor - aldrig hade jag räknat med det!

2. Ta en bild på var du oftast befinner dig då du bloggar.


Oftast sitter jag i soffan i vardagsrummet, som ni ser här ovan.

3. Vilken blogg har du följt längst?
Jag tror det måste vara Peppes, som jag började läsa då hon började på Papper - ville ju veta vad det var för en typ man skulle jobba med! Före det visste jag knappast ens vad en blogg var.

4. Gå in på ditt senaste inlägg, plocka ut de tre första adjektiven (fortsätt till nästa inlägg om det behövs), och ge varsitt bloggtips för varenda beskrivningsord.


lång - här kommer jag inte på nån, för jag tänker mig en som skriver långa texter, och såna har jag tyvärr inte riktigt tid för. Vill helst läsa kort och koncist, och gärna med en bild här och där.

osannolikt fin - Amelia Widells inredningsblogg. Okej, hömppä, jag medger, men min amningshjärna behöver sånt nu.

strålande - Malenas värld är ju ganska rosenskimrande, och fast jag kan tänka mig att endel kanske stör sig på genren, så får jag åtminstone själv lite kicks av all den positivitet och skönhet som strålar ur den kvinnan. Såndär glad driftighet, ni vet. Och så är ju våra babysar ungefär lika gamla, vilket är skoj!

5. Enligt sann bloggartradition, ta en bild på dig precis nu.


Photo Booth, det var länge sen!
Hej hej! Och nu åkte jag genast fast, för jag sitter ju INTE i soffan, som jag sa tidigare. Nu sitter jag vid matbordet.

6. Vad får dig att börja följa en blogg?
Den måste vara välskriven oberoende tema. Jag orkar inte med så hemskt mycket språkfel eller annat jox. Sen får den gärna ha bilder. Om personen bakom bloggen dessutom verkar genuin och sympatisk, och kanske har några intressen gemensamt så är sannolikheten stor att jag återvänder.

7. Ge tre bloggtips: en av nån du känner, en av nån du inte känner, och en som du nyligen börjat följa (av en bekant eller inte).
Nån jag känner: Michaela, som föder barn, springer och bakar - energisk och smart kvinna!
Nån jag inte känner: Sara i Paris. Mycket känslor, ärliga texter, vackra bilder. Och Paris, förstås.
En ny: Nadia. Mycket foton, vardag varvat med tankar om det ena och det andra - en skön mix.

8. Varifrån fick du namnet på din blogg?
Snigeln Harald är ett anagram på mitt förnamn och förra efternamn. Borde eventuellt hitta på nåt annat nu, men det har inte blivit av. Flodens sillar? Snilles fodral? Njä.

9. Utmana tre bloggare (som du inte nämnt i tidigare svar) att fylla i denna lista! 
Äh, inga namn nämnda -den som behöver bloggmaterial får ta emot pinnen till näst.



Inga kommentarer: