21 mars 2011

Marshmallows

Förra sommarens stora succé i dessertväg på lande var grillade marshmallows, och nu när nyheterna kom om att skumgodis är de mest oekologiska godsakerna blev jag ju väldigt besviken. Til min förtjusning tipsade Catariina om ett recept på hemgjorda marshmallows som Anna på Vasabladet fixat. Jag rekommenderar!





Smaken fick klart godkänt, men konsistensen var lite tveksam. Jag borde ha vispat längre för ett fluffigare skum helt enkelt, då tror jag det hade livit perfekt.

4 kommentarer:

Helena S sa...

Hade aldrig trott att man kan göra dem själv! Måste testa nån gång när det är dags att svänga ihop en Rocky road!

AnnaK sa...

Detdär skall denna sockerråtta laga när vi kommer hem:)

Linda sa...

Helena, inte jag heller! Men never say never.

Anna, kom ihåg att vispa galet länge först bara och inte vara sån håsapelle som jag.

muminmamman sa...

Vau, måste definitivt testas!