3 apr. 2012

Ett konstprojekt (och lite reklam)

Sälen i föregående inlägg var alltså Korpo-fotografen Renja Leinos verk, och en del av Östersjö-projektet HejHylje! som var aktuellt förra sommaren.

Nu har äntligen också boken kommit ut, och där kan man läsa mera om primus motor Camilla Hackman, tankarna bakom hela projektet, konstnärernas presentationer och så är förstås alla de fantastiska sälarna förevigade på bild.



Här är en av mina favoriter!

Stefan Lindfors har formgivit sälarna, och
hans barn fick stå för dekoreringen av en av dem.

De placerades ut här och var i gatubilden i Åbo - hur fin är
inte
den här, brevid glass-spåran på torget?

Jag hade ett finger med i spelet jag också, kan jag passa på att flika in som reklam. Jag fick nämligen äran att få översätta* texterna till svenska, ett roligt och fint jobb!

Behöver ni alltså hjälp med korrekturläsning, editering, översättning eller annan slags textbearbetning står jag till er tjänst, och fakturerar via ett konsultföretag i egenskap av språkkonsult.

Inga kommentarer: