1 juni 2013

Samostips

För dig Malin, och för alla som är på väg hitåt nåt tag. Hyr bil och kör till Psili Ammos, bra långgrund sandbeach. Sen vidare till Kokkari, där kan man snorkla och bonga både bläckfiskar och fiskstim- eller så bara chilla med parasolldrink. Om man fortsätter ännu vidare så kan man stanna på stränderna Lemoniakis ellerTsambou, de lär ska vara fina. Vi körde ända till Karlovassy, och provade viner ( en guidad provning för EN euro- hups, jag brukar ta över tvåhundra, jag...), men annars var det kanske inte värt att stanna till där. Vill man däremot få en fin naturupplevelse kan man köra rakt igenom Karlovassy ända tills man kommer till Potami. Där går en naturstig längs en bäck, och det känns nästan som om man vore i djungeln. Är man modig kan man vada den allra sista biten och duscha i ett vattenfall- C var det, men L o jag stannde och undersökte grodpinglor istället. Over and out medan wifin funkkar o innan inlägget går upp i rök!













2 kommentarer:

Malin sa...

Ååh, ljuuvligt, vi älskar sånt där! Jag tror vi kommer att bo på samma hotell också :)

Östermyran sa...

Åh, det ser helt härligt ut! Vi ska förvisso inte till Samos, men i väntan på vår södernresa (EN vecka kvar!!) blir jag helt pirrig av alla semesterbilder.