5 juli 2013

Lämnat tutten -take two

Har inte haft ro att skriva, det har hänt nåt stort- Lykke bytte ut sin tutt mot valfri leksak i det stora varuhuset. Det blev en rosa Angry Birds sparkcykel. Vid läggdags gick det upp för henne vad hon gått och gjort, och trots att både hon själv och vi andra preppat och peppat henne var det hjärtskärande att se hennes saknad och sorg över denna förlust. Men imorse lär hon ska ha varit glad och stolt över sig själv - det fick jag inte bevittna eftersom jag smög iväg på jobb i ottan som vanligt.


Sen hände det mindre saker igår också, dels svängde jag in hos frissan för att - alla håller andan nu - kapa av några centimeter. Känner mig som en ny människa, fantastiskt! Not. Men kanske det ger mig ro i några veckor åtminstone. 

Fräscha toppar är bra oberoende av längd

 Så firade vi 4:th of July lite smått (min andra nationaldag, om man kollar mitt pass) - menyn blev lite lustig till sin komposition eftersom jag ändrade mig från hamburgare till bagel med lax och färskost mitt i inköpsrundan. Gott sowieso, med en mild Brooklyn Ale till.

Bagel, med fries och cole slaw...

Så hoppade jag på Vespan och susade till Mattolaituri för att möta upp roadtripsgänget- det blir Åbo denna gång, skoj!

Instagramstöld

Inga kommentarer: