2 juli 2015

Busy bee

Ni minns kanske vårt hus här på landet, har säkert nämnt det tidigare. Underbart hus från 1920-talet, rymligt och charmigt med stor trädgård och strandbastu. Dock oändligt mycket jobb som krävs, här ligger man inte och solar sig på bryggan så ofta om vi säger så. Förra sommaren byggde vi om köket, och i år tar vi itu med hallen och trappan. Såhär ser det ut idag:



Så ni vet vad jag grejar med. Och blir det en stund över försöker jag hinna läsa dagstidningen, rensa ogräs i rabatterna, eller lagar mat åt mina barn/diskar upp efter mina barn. Och på kvällen innan jag slocknar läser jag böcker i sängen med en skjorta på sänglampan så att inte toddlern i spjälsängen brevid mig ska vakna. Är trött men glad, känns som ett bra sommarlov dethär!

2 kommentarer:

Nickby rapporterar sa...

Vilket underbart hus! Och sommarlovet, med allt program, det låter bra det också!

Anonym sa...

Vilken vacker trappa!