26 feb. 2015

Köpenhamn

Hela jäkla februari har gått åt till olika sjukor, och skulle jag inte ha något roligt att se fram emot skulle jag riva håret av mig i ren desperation. Mars får minsann lov att skärpa sig lite! Men nu har vi i varje fall bokat flyg och boende, och i april landar jag och min kompis Sara i Köpenhamn för några dagar.

Har varit i Köpenhamn ett par gånger tidigare, men eftersom det varit i samband med Roskilde-festivalen så har omständigheterna varit, krhöm...lite annorlunda. Bl.a. var det ett år som det regnade så mycket att Röda Korset utlyste drunkningsfara på tältområdet, och leran stod en upp till knäna dygnet runt - då åkte vi in med tåget till badhuset för att få känna oss rena, fräscha och varma ens några timmar innan det var dags att ta sig tillbaka till musiken och lervällingen igen.

Nu föreställer jag mig promenad på Ströget, hotellfrulle på d´Angleterre (min farmors farbror lär ska ha varit förste vinkypare där i sin ungdom!), och ett glas vin eller två på Tivoli. Men vad annat? Kan ni inte tipsa mig om bra restauranger eller roliga shoppingställen? Skulle vara mycket tacksam!


Inga kommentarer: