3 maj 2011

När tangenter dör

Några av mina tangenter* dog drunkningsdöden. Mina ljuva små söta telningar slog sina kloka huvuden ihop och lyckades spilla ut ett glas mjölk över min iDator. Vad gör man då? Går till mac-butiken och ber om hjälp och skickar räkningen till försäkringsbolaget eller väntar man och hoppas att det löser sig självt när kladdet torkat in? Hilfe!


* i skrivande stund lånar jag sambons dator, som bara känns helt fel - stor, klumpig och silvrig (den ska vara liten och nätt och VIT!)

3 kommentarer:

Mia sa...

Vår första fina vita dog baileysdöden. DET var kladdigt!
Den blev aldrig sig själv igen...

Linda sa...

Mia, usch. Kanske Baileysen lindrade dens värsta smärtor iallafall? men vad gjorde ni sen då? Jag måste väl kolla om det finns nånslags drulleförsäkring som skulle täcka detta.

Mia sa...

Jag har för mig att vi kollade upp om hemförsäkringen skulle ha täckt den, men att det inte gjorde det. Det var något i stil med att om vi skulle ha tappat den i golvet så skulle det ha gått på försäkringen men inte då den blev dränkt i baileys :D (och vi kunde ju inte direkt tappa den i golvet efteråt heller för den var så kladdig)