17 sep. 2011

Har ni fest eller?

Här var endast en handfull barn, men det kändes som ett par dussin minst.


Det ser ganska beskedligt ut, men bilden bedrar. Det var rajraj i vildaste laget med de små änglarna, hör här och kryssa för vad ni känner igen från era tonår:

-nån spyr
-nån faller och slår sig i huvudet rätt illa
- möbler går sönder
- känslorna stormar, det grälas och kramas vilt
- humorn är på "hörde ni, vilken rap!" -nivå vid bordet




Jag har en evig förbannelse vilandes över mig gällande sonens födelsedagskakor. Denhär gången var det IGEN grädden som bara blev rinnig och dum, och marsipanen var för stel och gick sönder. Men om ni tar lite hjälp av er fantasi kanske ni får det till en bilbana - grön grädde som gräs, gul marsipanväg, och Ahlgrens bilar som kör omkring. Garnerat med havrebollar. Men vet ni, gammal i gamet som jag är, så har jag märkt att ungarna inte bryr sig ett skvatt om vad som serveras, och med tårtan är det roligaste ändå ljusutblåsningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojnej... :D Men kakan ser ju jätte fin ut!!

Linda sa...

Nå tack, men den var nog inte riktigt sån i mina tankar då i planeringsskedet. Note to self: Måste skippa grädden ovanpå och köra med frosting istället nästa gång.