14 sep. 2011

Och så övergår vi till lite hejsanhoppsan igen då

Gallo är en av Kaliforniens största vinproducenter, och även om denhär nya Sauvignon Blancen kan sägas vara massproducerad så är den ändå lite intressant. Vanligtvis föredrar jag nya världs -SB från Nya Zeeland, eller möjligtvis Chile, men denna tio euros dansande tjur får poäng för sina friska grapefruktsaromer och nästan lite saltigt syrliga smak. Om nån av er vill upplysa mig om varför man valt att blanda in 3 % Semillon med de resterande 97% SB så ser jag fram emot en kommentar, för jag kan inte säga att jag skulle ha märkt nån extra finess i smaken åtminstone. Är det kanske av kostnadsskäl, nånting odlingsrelaterat eller åt det hållet?



Jag vill minnas att vi drack den till panerad fisk med mozzarella och lite tomatsås, men den lär ska gå bra med kyckling och pasta också, enligt Alkos uppgifter.

Inga kommentarer: