10 okt. 2013

O-inspis

Det är grått, jag är trött och det händer både för mycket och för lite. För mycket tråkigheter omkring mig, och också för lite roligheter. Tröttheten kanske jag får bot på nu när rådgivningstanten rådde mig att ta järntillskott - mitt hemoglobin har varit lite onödigt lågt på sistone. Och tråkigheterna måste jag bara försöka utveckla nåtslags fatalistisk inställning gentemot - livet brukar gå den vägen som det är meningen att det ska gå, vare sig man vill det eller inte, och det är inte alltid lönt att kämpa emot utan bara go with the flow.

Och roligheterna, ja, de måste jag trolla fram själv istället för att vänta på dem. Imorgonkväll ska jag hänga med god vän jämte liten bebis, på lördag blir det lite balkong-fix (nya blümchen!) och sen blir det date-night med maken nästa vecka (tänker kanske bio?), och strukturultrat ser jag också fram emot. Och snart är det ju halloween! En totalt onödig högtid, men en rolig ursäkt ifall man vill pigga upp vardagen - och strax därpå allhelgona, då jag brukar gå och tända ett ljus på mormors grav. Små saker, men alltid nånting. Och det är ju dedär små sakerna man måste ta fasta på, för det är ändå de som ens liv mest består av.

Men gråheten, säg, vad FAN gör man åt den?

6 kommentarer:

Peppe sa...

jag tycker att du motarbetar gråheten på att bra sätt. Program och mys och blumen på balkongen. njut av myset för snart blir det sommar igen och då måste man hänga utomhus hela tiden.

Mia S sa...

Tänd ljus, ät choklad, träffa kompisar, köp en bra tidning eller en bok! :)
Måst också fråga vad du planterar för blümchen på balkonen? Nåt som hålls i liv även vid minusgrader? *vet ingenting om växter*
/Mia

Pia sa...

Vet du, jag lever riktigt livat på tanken att jag får hänga med dej och andra fantastiska typer om exakt en vecka! Nästan så jag måste pre-skåla ikväll bara för att gottas åt tanken hur roligt det ska bli. Kram!

Linn Jung sa...

Jag tror hårt på att gå till frissan, äta jättemycket musslor, köpa ny parfym och göra ny layout på bloggen. Funkar oftast!

Linda sa...

Peppe, ja usch för sommaren, synd att hösten och vinterna altid ska gå så himla fort!

Mia, bara ljung, får se om de hålls snygga. Måste lite googla på hur man ska sköta dem.

Pia, blääääääää. Läckande tak och annat väntar mig på landet, så det blir inget av för min del. Måste planera revenge dock!

Linn, frissan låter bra (fast iofs har jag alltid sett precis likadan ut, vad jag än gör med håret - får bara inte till det på nåt nytt sätt), men musslor har jag lite äckel för just nu. Ny parfym kunde också funkka!

Johanna sa...

Tack för besöket! Det var roligt att ses igen! Kämpekram i höstmörkret!