29 okt. 2013

Pumpa på!

Minns ni Pumpa på? Nå, om ni inte gör det så är det förlåtet. Hur som helst har vi munderat oss för dagis- och skolhalloween ( hett tips: på Tiimari hade de -50% på alla halloweengrejer OCH "ta tre betala för två", så det kändes nästan halvgratis!), samt gröpt ur några jack o'lanterns. Blev rätt nöjd med dem faktiskt! Ena är arg, andra glad- enligt barnens önskemål. Och Freud måste ha småmyst från ovan...




Imorgon ska jag göra puré av innanmätet, och kanske försöka mig på en pumpkin pie, amerikanska som jag nu ibland låtsas vara. Och fröna, dem tog jag faktiskt också tillvara (husmoderspoängen bara rasslar in här)- sköljde, rostade en stund i het ugn med olja och salt, och voilà, redo att sprinklas på sallader eller soppor eller vad man nu vill.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad? Finns Tiimari fortfarande? Vad var det för vilt (osant?) rykte jag hörde om att firman gått i konkurs?
Happy Halloweeeen!!!

Melli sa...

Härliga halloweentyper och WOW vilka pumpor! Du har gjort det förr gissar jag?!
Självklart många poäng också för fröna! Pumpkinpie lönar det sig verkligen att göra! Har ett gott recept i mitt recepthäfte jag tänkte prova mig på i år igen efter flera års paus. SÅ gott och så kommer barndomsminnen fram då vi ofta fick av det goda på hösten. :)

Ha det så bra! O ja..en liten stilla önskan på du och magen tillsammans, ääälskar ju jäsande kvinnor (och nu ska du inte ta det på ett dåligt sätt! Dinns ju inget vackrare..ja förutom då möjligen de nykläckta små grynen då <3)

Linda sa...

Lotta, jag antar att de säljer slut så mycket som möjligt innan de stänger för gott - för i konkurs gick de ju nog, vad jag nu också hörde.

Melli, haha, tack! Jo jag diggar att fixa pumpor, men dessa var nog ovanligt bra! Ska se vad jag kan åstadkomma för preggo-inlägg. :)