13 feb. 2014

Fatigue och flunssa

Vet inte riktigt hur det är med immunförsvar och graviditet, men nu ligger jag däckad på soffan igen. Täppt och eländig. Som total lekman tänker jag mig att kroppen är så upptagen med att bygga baby att den inte orkar fajtas emot alla bakterier och virus i lika hög grad som annars - det här är ju andra gången på bara nån månad som jag är flunssig.





Så jag sörplar hallonbladste* och bidar min tid. Läkaren sade igår på granskningen att jag inte ska räkna med att det går två veckor över bf, som med de två första barnen - och det passar mig alldeles utmärkt. Är så stor och klumpig och trött att jag inte vet vad jag ska ta mig till!


*Hallonbladste (mitt är från Bebes i Kampen, men också hälsokostaffärer säljer av dem) - dricks från v 35, förbereder och stärker kroppen inför förlossningen och hjälper att läka den snabbare efteråt! På bilden syns också fänkålste, och det dricker man sen när babyn kommit för att stimulera mjölkproduktionen och minska gasbesvär hos barnet. Om man tror på sånt här (jag gör det) eller inte kvittar, för de smakar gott och så är det bra med mycket vätska!

2 kommentarer:

fua sa...

Jag vill minnas att det var så att kroppen sänker immunförsvaret under graviditeten för att inte stöta bort fostret, men det kan hända att det bara är smörja :)

Linda sa...

Jamen, det låter ju logiskt det också! Snörvel.