30 nov. 2010

Om narcissism

Jag har så många böcker på gång nu att jag inte vill få slut på nån av dem, hur flitigt jag än vänder på bladen. Nu närmar jag mig dock slutet av denhär boken:



Varo narsistia! av juristen Markku Salo. Tyvärr är det ingen fiktiv bok, utan baserar sig på hans erfarenheter från rättsalen. Uttrycket narcissist används lite för lättvindigt av folk, men efter att ha läst denhär boken kan ingen tvivla på att det finns ganska många av dehär psykopaterna därute. Ifall nån av er som läser här på bloggen jobbar inom social- eller hälsovården, speciellt med barn och familjearbete - snälla, ta och läs denhär boken.

3 kommentarer:

malinson sa...

Bra tips. Borde kanske läsa den.

Anonym sa...

hmmm nu blev jag nyfiken. Just det jag jobbar med ju.

Linda sa...

Malin, jag kan låna den åt dig, du ska absolut läsa den.

Anonym, skaffa den, och ge den vidare till dina kollegor sen! Adlibris har igen fraktfritt har jag för mig.