17 nov. 2014

En smula lyx i novemberdysterheten

För en tid sedan plingade det på dörren och ett bud räckte över ett stort paket till mig. Jag är ingen skönhetsbloggare som ni vet, men Jurlique är faktiskt ett av de märkena jag med gott samvete kan tipsa om och ge synlighet till här på bloggen - deras naturnära ideal överensstämmer med mina, och dessutom är produkterna snygga, effektiva och doftar helt fantastiskt. Och såhär i mörkaste, tråkigaste november så tyckte jag det kunde sitta bra med ett inlägg om hur man kan piffa till sin vardag en smula - det är vi alla värda!

Serum, mist och olja - och några kottar, som jag tyckte passade i bilden.


I mitt paket fanns ett härligt serum, Herbal Recovery Advanced Serum, som till konsistensen är lite gel-aktigt, och passar såna som jag som passerat 30 år-strecket och de första tecknen på åldrande redan syns på. Serumet motverkar alltså rynkor och fina linjer, ger direkt lyster och elasticitet - ja, huden känns liksom smidigare av det.

Så fanns det en ansiktsspray, Rose Water Mist, som förutom att den doftar sådär somrigt av rosor i farmors trädgård också känns uppiggande (hello morgnar med väckning kl 06! - jag lär puffa på av denna ett par gånger under dagen...), lugnande och återfuktande då huden känns i obalans eller grå och livlös. Man kan använda den som sådan på helt bar hy - testa till exempel att ha den i kylskåpet för en extra fräsch effekt - eller så kan man använda den som finish på sin vanliga make-up och spraya på under dagens lopp efter behov.

Och till sist, vilket jag var extra glad över eftersom jag blivit totalt beroende av Jurliques Herbal Recovery Oil jag fick i våras, var en ansiktsolja som heter Skin Balancing Face Oil. Det är nåt med sånahär oljor; de känns väldigt lyxiga, huden blir mjuk på momangen och känns mer skyddad än med vanliga krämer - för mig som alltid haft torr hy i ansiktet är de otroligt sköna att massera in, hela fejset liksom vaknar till. Och så är de helt ofattbart dryga också, några droppar räcker gott - flaskan jag fick i våras har säkert hälften kvar trots att jag använt den slaviskt morgon och kväll.

Lyx på silverfat, kan vi kalla den här bilden - samt några kottar.



Ska förresten snart ta mig an resten av era frågor, stay tuned!


Inga kommentarer: