18 apr. 2015

Bittersweet

Här är nog så fint. Ändå kan jag inte njuta helt fullt ut eftersom jag vet att det strax är slut, snart åker vi hem och allt blir till ett minne blott. Det är med blandade känslor jag upplever mysiga ställen utomlands, för tanken slår mig alltid hur orättvist det är, att dehär andra människorna omkring mig, för dem är detta en del av deras vardag. Men jag, jag hör inte dit. Så otroligt irriterande drag hos mig, jag bara sabbar för mig själv genom att tänka så, men det går helt automatiskt.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte först att du var i Sverige när jag såg din bild vid trädet. Har sett massa såna bilder på fb idag.

Fru F sa...

Jag är inte alls avis. Vi skulle varit där samtidigt, men men, det blidde inte p ga ett brutet ben (inte mitt dock). Tur att ni kom iväg i alla fall!

Fru F sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Morgonstunder, jag såg också många såna bilder! Verkar som att Köpenhamn exploderar i blom först, strax därefter Stockholm - och nu ääääntligen börjar knopparna spricka upp också här i småkyliga Helsingfors!

Mia, voj nej, sån otur! Jag var i sista minuten rädd för strejker och annat djävulskap, för då skulle mitt huvud ha sagt TJOFF. Men som tur kom vi iväg, jo, behövde verkligen en liten getaway. Hoppas ni kan boka om och ta det lite senare istället!