10 maj 2011

Mommyjuice

I USA har det skrivits en hel del om dessa viner. Men inte med betoning på huruvida det är etiskt rätt, samhälleligt ansvarslöst eller nåt annat i den stilen - nej, i USA strider de* om vem som ska få registrera rätten till varumärket "mamma". Av nån anledning lär det nog dröja innan vi får se dylika lanseringar här hemma, eller vad tror ni?




*det är ju flera vinmakare som upptäckt att ett vin enkom för trötta och upptagna mammor som förtjänar en stunds njutning skulle sälja som smör

4 kommentarer:

Karin sa...

Allt skall man då få höra om!! Kunde man inte lansera en extra superskön säng eller något liknande för trötta mammor, istället för att uppmuntra till att dricka?

Miisa sa...

Nog måste ju mammorna själva kunna ta beslutet att dricka vin eller inte, jag tycker inte man kan se det som att uppmuntra för i mina ögon är det alltid individens beslut. Vill hon dricka så gör hon det oavsett vad det står på flaskan.

Det kommer att komma en massa mammor som blir alkoholister "pga vinet" som stämmer tillverkarna och så är Cirkus a' la Amerika igång som vanligt..

Jag tycker etiketterna på flaskorna är smaklösa, vin är vackert och då ska också flaskan vara en njutning att titta på. Av ren princip köper jag aldrig en ful vinflaska, om man inte sätter en tanke på etiketten så tror inte jag heller att innehållet är speciellt seriöst.

Kiri sa...

Nu har jag anmält mig till Alkos etiketti klubi :) vad hade du mera för tips? något om mejlinglistor man kunde skriva sig på? Kram

Linda sa...

Karin, supersköna sängar vore inte helt fel nej.

Miisa, personligen skulle jag också låta det här vinet stå kvar i hyllan.

Kiri, vad roligt! Jo, kolla upp de olika importörernas hemsidor, de har ofta klubbar och nyhetsbrev man kan ta del av. Här är ett tips: www.wennerco.fi - mikäviiniklubi.