20 juni 2012

Inför midsommar

Hur ska ni fira? Jag tror jag för första gången på flera år ser riktigt mycket fram emot midsommar, och orsaken är den att vi "hoppar av ekorrhjulet" i år. Lugnt och skönt, inga tidtabeller, inga traditioner, inga förväntningar - ofta ett bra koncept!

  

Vi åker ut till holmen, bara vi fyra, med några rökta fiskar, marshmallows till grillen och en flaska champagne. Är jag riktigt amitiös binder jag en krans att ha i håret, och dukar fint på terrassen. Men sen får det vara. Emanuel Karlsten skriver tänkvärt om midsommarnoijan.

 

5 kommentarer:

Smulan sa...

Låter skönt! Pga strul med hundvakt tror jag att det är första gången jag inte ska gå på fest på säkert 10 år. Så vi har inga planer. Vi kanske tar bussen till Rikus lande på fredagmorgon och ligger där och dricker skumpa på gräsmattan på tumis. Kan blir helt okej det med :)

Catta sa...

Jag ska också vara på tumis med Pandan på lande, ser SÅ fram emot det och God knows we so need it just nu!
Ska träna på ukulelen och läsa böcker. Najs.

Naja sa...

Vi är inte heller i ekorrhjulet denna midsommar. Iofs inget jätte ovanligt för vår del men iaf.
Så vi ska i år vara på vårt sommarställe i Korsholms skärgård norr om Vasa och äta god fisk, spenatstuvning, bada bastu, åka båt till nån kompis ställe, spela kort, sticka, läsa och hugga lite ved (med vedklyvare thank god). På lördag ska vi på besök till vänner och sen fortsätter helgen i lugnets tecken igen.

Linda sa...

Smulan, det låter ju perfekt det, tycker en gammal tant som jag. Skumppa o slappande på gräsmatta, cant go wrong there either.

Catta, jag lämnar min ukulele hemma i år, men ska packa ner några böcker jag också. Ha det så skönt där ute!

Naja, låter superskönt!

Mrs Aquarius sa...

Later skont, det ar sa jobbigt nar det ska hallas pa a planeras i evighet for en enda langhelg... Ha en skon midsommar!!!