9 maj 2010

Gröna tummar

Nej, jag är nog här fortfarande - ingen unge på antågande på en tid ännu verkar det som. Drömde hela natten att vattnet gått, och vaknade vid flera tillfällen för att kolla upp saken, men nix.

Bloggsegheten har berott på att vi varit upptagna med planteringar av diverse sort, kolla:


Detta är helt och hållet sambons verk, och morsdagspresent till mig.
Hur fint blev inte det, med vita klematisar och mina favoriter, vallmon in mitten?




Här är vad jag åstadkommit - lite örter i miniväxthuset.
Hoppas de inte fryser rumpan av sig därute!




De som fått husera på köksfönsterbrädet verkar titta upp redan, hurra!
Har basilika, men bygger också upp ett rejält lager med myntha, för sommarens balkongmojitos, nam!
Förra året kopplade nånting lite snett i både mitt och sambons huvud,
och där stod vi sen med enorma mängder citronmeliss istället - nu är vi äldre och klokare.



Också sovrummet fick en liten uppdatering i form av bonsaiträd.



Och till divanhörnans växter blev det enkla, svarta krukor.
Fortfarande ganska mycket mer avotakka än elleinteriör, men jag är nöjd.


Nu tänkte jag bege mig ut i Drumsös wilderness och plocka nässelskott - gott och hälsosamt att blanda ner tex i bröd, plättar, soppa, lasagne, vadsomhelst! Förutsatt att man kommer ihåg att hållas borta från vägrenen eller de fyrbentas kisiställen.

1 kommentar:

Nina (Flo) sa...

Jättesnyggt arrangemang den där med klematis, vallmo etcetera!!