29 nov. 2011

Cravings

Min man befinner sig på en strand vid röda havet just nu, dit han åkt för att dyka en vecka.* Jag sköter rumban här hemma ensam, och tröstäter en stor hög med min nya craving** - loukoum!



Inhandlar detta (plus honungsnötter, chokomandlar och halvá) i Kampens köpcentrum, och bannar mig själv för att jag är så svagsint och inte bara kan promenera raskt förbi det dignande ståndet på väg till bussen hem, utan alltid måste göra en liten avstickare. Bara en liten.

* det låter skönare än vad det är - han rapporterade just att han sover (i ett tält på stranden) utrustad med mössa, långkalsonger, jacka och vantar. Det blir lite kyligt på natten i öknen tydligen! Och matmässigt lär jag inte ska missa nånting heller.

** nix, icke gravid, annars bara sugen. Jag sköljer de facto ner dem med ett glas rödvin.


Inga kommentarer: