25 nov. 2011

Dags för ett rött

Jag har ingen ny glögg att rapportera om, men ifall vi skulle få för oss att fira första advent detta veckoslut så lovar jag återkomma då.

Under tiden kan ni testa på sydafrikanska rödvinet Avondale Jonty's Ducks. Det är en blend av ekologiskt odlade Shiraz och Cabernet Sauvignon-druvor från Paarl-området. Vinet har en tid varit husets vin på Cathay Pacific Airways, och fås nu både på Alko för 13,40 euro och även på Systembolagets beställningssortiment* för 129 kronor.



Smaken är fyllig och lite sträv, med inslag av körsbär, kaffe och ek. Mycket karaktär, ett bra köp till rustik mat i stil med biff med klyftpotatis eller varför inte en lyxigare pyttipanna.

*ifall nån av Anithas svenska läsare skulle ha klickat in sig hit, välkomna!

4 kommentarer:

Kira sa...

Den köpte jag en helg och drack tillsammans med en robust kötträtt. Men var lite för sträv i min smak. Men definitivt värt ett test.

Smaken är som baken :o)

skrutte sa...

tack för tipset! för en gångs skull tänkte jag på att titta in här innan jag ger mig till alko för veckoslutets uppköp. ska definitivt testa den!

det var skoj att ses förra vslutet förresten!

Ha ett skönt vslut!

Sanna sa...

Jag har fått det som gåva en gång och tyckte mycket om det! Rekommenderar.

Linda sa...

Kira, så är det, alla gillar inte allt. Och tur det! Fin blogg du har förresten, ska kolla in oftare!

Skrutte, det var jätteroligt att du kom med, hoppas vi ses snart igen! Och att vinet smakade, om det var det det blev?

Sanna, vi har samma smak då! :)