24 sep. 2012

Dagen i "dagens"

Dagens största: jag blev åter en yrkesarbetande kvinna med hyfsad lön och vuxenlunch
Dagens pepp: att få heja-sms av kompisar genast på morgonen, tack snälla!
Dagens tröttsamma: de femtusen olästa meddelandena i min e-post.

Jag är inte helt obevandrad bland siffror - här hade jag redan tömt skräpkorgen ett par gånger

Dagens snabba: det tog mig ynka sju minuter att med cykel, utan extra barnatyngder, susa nerför backen och över bron till jobbet.
Dagens man: Min! Han förde OCH hämtade barnen, fixade middag, skurade och vaxade köksgolven, gick och handlade, samt kokade en gryta för imorgonkväll. Ja, och jobbade däremellan, på sitt vanliga jobb alltså. Respect.
Dagens skönaste: just nu. Barnen har somnat, och det är en kopp te och en bok som gäller alldeles strax.

Bara ljusen fattas, eller hur? Och filtarna! Och stormen utanför! Myyyyyyyyys!

2 kommentarer:

Helena S sa...

Vaxade golvet! Shit, han scorade verkligen en jackpot i browniepoints!

Linda sa...

Jag vet, han är ganska one of a kind! <3