24 aug. 2013

Fenomen jag inte förstår mig på

- washitejp - vaaaaad ska man tejpa med sånt?
- papperssugrör - snygga kanske, men de SMAKAR papper och känns sträva i munnen, usch, urk, spott och tvi
- nomination -armband, eller att blanda silver och guld överlag
- att lämna kvar Iittalas lilla röda klistermärke
- varför man inte skulle få göra små hundöron i bibbaböcker - på vilket sätt påverkar det läsbarheten liksom?
- folk som BARA dricker rödvin ELLER vitt vin, eller BARA te ELLER kaffe - lite som att bara äta bulle eller pepparkaka för mig
- tonåringar som spottar på gatan. Och spottar. Och spottar igen. Har de nåt fel med sin salivavsöndring eller?
- hur tonåringar poserar på instagram (duckface och segertecken, med håret bakåtkastat eller huvudet coolt på sned och lite butter min, beroende på kön), och hur de sen berömmer varandras bilder med helt ofattbara förkortningar och utrop. Känner mig som en tvåhundra-åring, men förstår bara inte grejen.


Ni får fortsätta listan om ni har nåt på hjärtat.

7 kommentarer:

Pia sa...

Jag håller med om allt men medger att jag måste googla washitejp (visste inte att det hette så). Våra kids pysslar en massa med såna tejp, annars har jag inte hittat på nån användning för dom förutom på presenter, där det ändå inte hålls så bra.

Annars stör jag mej på folk som parkerar så ingen annan ryms och på att sylt säljs i alldeles för stora förpackningar. Och på tal om Instagram så förstår jag mej inte på femtioelva hashtags efter en bild. Ger de mervärde åt bilden?

Catta sa...

Jep, de där hundra hashtagen vissa sysslar med typ #beautiful#finnish#girl#is#smiling (dåligt exempel). Liksom för det första kan man inte klicka på hashtagen när de alla är efter varann utan mellanrum och liksom VAD hittat du med hashtagen #is och #girl? Det e nog nån teinigrej vi åldringar bara inte hiffar...

Sofia sa...

Härligt inlägg :) Jag håller helt med på allt, men är så obevandrad på instagram att jag inte har någon åsikt där. Känner dock att du visat exemplariskt omdömme på alla andra punkter, så jag tar ditt ord för det.
Washitejp är så antiklimax. Fullt med potential och levererar aldrig.

Hanna sa...

Jag gillar washitejp :) Det blir fina paket och det är perfekt att pyssla kort med! På sonens dop pimpade jag plastmuggar med en rand washitejp, mycket finare och billigt bling, kan t.ex. användas på barnkalas eller annar prataj!

Hashtags däremot håller jag helt med om att totalt meningslöst, eller jag förstår mig i alla fall inte alls på dem...

Twitter är en annan grej som jag inte ännu förstått mig på!

Malin sa...

Jag älskar mitt nominationarmband som jag fick av G när Molly föddes! Det har en massa silver och guld och färggranna stenar vid det här laget.

Linnéa sa...

Hahaha, rolig lista.
Jag lämnar kvar det röda klistermärket tills det slits bort. Jag dricker bara kaffe men både rött och vitt vin. Helst öl.
Det som jag irriterar mig på är när vi beställer så får jag alltid vinglaset och min karl stopet. Fast det är tvärtom. Är det meningen att kvinnor skall dricka vin?
Linnéa

Lillen sa...

Att inte svenskar förstår sig vad finlandssvensk egentligen innebär.
Män med för långa naglar.
Den diffusa högerregeln här i svedala.
Mänskor som blinkar när de KOMMER IN i rondellen, inte när de kör ut därifrån.
H. Sura tanten.