24 apr. 2014

Apoteksshopping

Vår yngsta fröken har föranlett oss att stifta bekantskap med hyllorna för magbesvär på apoteket. Köpte hem disflatyl och mjölksyrebakterier i hopp om att dehär återkommande kvällskoncerterna skulle ta slut snart. Visst, tänker man positivt så är det ju bättre att hon skriker på kvällen än på natten, och man får säkert dessutom ganska snygga armmuskler med tiden när man bär runt på henne i några timmar per kväll. Men helst skulle man ju slippa dels oljudet, men främst hennes hjärtskärande ledsna miner och hjälplösa fäktande av armar och ben då hon har ont.



Söt, men sur

Flaskorna står i rad

Om inte detta hjälper får jag väl försöka stå ut i några veckor till- läste just nånstans att gråtigheten hos spädisar kulminerar just vid 6-8 veckor för att sen gradvis avta. Måste väl gräva fram våra Peltor- öronskydd i värsta fall.

6 kommentarer:

fua sa...

Medlider till 100% med alla inblandade. Hade en liten kolikis själv, och vet precis hur det känns. Nu med facit i hand (och ett allergibarn senare) har det gått upp för mig att hon sannolikt reagerade på mjölken (eller kaffet) jag drack, men det är lite sent att lämna bort den nu, flickan slutade amma för över 5 år sedan.
Men om du vill prova lämna bort mjölken (och nu säger jag inte alls att du borde, utan bara ifall att du vill eller känner att det kan vara en av orsakerna) så måste man vara mjölkfri i 2 veckor innan det har någon effekt, det är nämligen så länge det tar för proteinet att lämna din kropp och inte sippra ut i mjölken. Och jag vet hur störande "goda råd" kan vara, så jag ber om ursäkt redan färdigt! Hoppas magknipet ger sig och grattis ännu en gång till tösabiten

minna lindeb sa...

nå men vi har exakt samma repertoar i vårt koncerthus.
Kvällarna. Vaggar och bär och vickar och gungar. Att helt sonika gå ut med lillisen i famnen har hjälpt och att jogga inne på stället ho ho...

Catten sa...

Vi hade ju helt samma med vår lillis. Ingen aning om vad det berodde på, men Cuplaton användes och så även Rela-dropparna (tror det faktiskt blev bättre efter att vi börja använda dem, minns inte riktigt). Det gick som tur om och var ingen kolik, men det var ju nog tungt, spec. kvällarna jag var ensam med henne och själv började gråta eftersom jag tyckte så synd om henne. Kram & hoppas medicinerna hjälper!

Erica sa...

Rekommenderar zonterapi. Vi gick med sonen hos Fysio Ninja i Grankulla.

Sanna sa...

Fysio Ninja har jag också hört bra om!

Linda sa...

Fua, som tur är detta nog ganska långt ifrån kolik (thank god! och all cred till dig och andra som stått ut med sånt), men visst har jag tänkt på det där med mjölken. Tog upp det med rådistanten häromdagen då vi var på koll, men hon tyckte faktiskt inte att jag skulle lämna bort den, pga kalciumet. Och så tänker jag nu, om det är som du säger, att om det tar upp till två veckor innan man ens märker nåt, att det kanske gått om ren av sig självt vid det skedet. Hoppas!

minna, jo jogga på stället är vad vi också gör, eller typ dansar. Saturday night every night, woop woop!

Catten, tack. De kan nog se så hjärtkramande ynkliga och ledsna ut med sina ihopsnörpta munnar och röda ögon, dedär små. Men vitsit så hon lyckas skrika HÅRT också, jag blir mest galen på det - man får ju tinnitus av mindre!

Erica och Sanna, tack för tipset, det läggs bakom örat ifall detta inte ger med sig.