26 apr. 2014

Lördagens tre trevliga

Inte många roliga stunder att dokumentera idag tyvärr, men mellan surerierna så cyklade jag och sonen till Gräsviken, där vi hade det ganska gemytligt i cirka en timme.

Cyklist i motljus

Heppur, kunde kanske sys själv också?

Skruttmuija i icke särdeles smickrande direkt solljus

 Vi inhandlade frön till sommarens trädgårdsland (jag är antagligen väldigt sent ute med det, men hjälps inte), tog en sväng via Kabelfabriken för att kolla in Kierrätysmessut* och så belönade vi oss med varsin glassportion på Ciao Caffe (som har stans bästa glass i mitt tycke - slår alla B&J och Mövenpick and the likes, lätt!).


*hittade inget som uppfyllde ekvationen fint OCH förmånligt. Svettig polyester från 70-talet står jag gärna över, och de söta små klänningarna från tex Punainen Norsu och liknande små företag, som jag eventuellt kunde ha tänkt mig till flickorna var hutlöst prissatta - jag kan lika gärna köpa tyg och tråckla ihop nån kopia på egen hand - SÅ svårt är det inte.

Inga kommentarer: