9 apr. 2014

Ett år äldre

Födelsedagar ska firas, tycker denna 35-åring.

Började dagen med sång och paket, varefter jag lunchade i gott sällskap (tack till bebén för gott samarbete och tajming med dagssömn!), mötte upp sonen efter avslutad skoldag för kafébesök inne i stan och avrundade sist och slutligen dagen med sushi i makens sällskap. Och när jag trodde att födelsedagsfirandet sålunda var i paket, så plingade bästisen plötsligt på dörren och hade tydligen uppmärksammat min tårdrypta klagovisa tidigare under dagen om att jag inte skulle få nån tårta* om jag inte bakade en själv - och trollade fram cheesecake, mignonägg och chokladmuffins. Det är vänskap det hörni!

Kladdkaka på Johto, var jag uppvaktades med handplitat kort med hjärtor
Champagne och popcorn, match made in heaven


En favorit i det här huset, det vet ni som läst bloggen länge
Wagocoro på Runebergsgatan, enligt hörsägen ett av de bästa sushi-ställena i Hfrs
Och sen slocknade vi

* ibland hinns det med sånt, ibland hinns det inte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott!

Fru F sa...

Försenat grattis, låter som en perfekt födelsedag!