14 dec. 2014

Julmingel

Vill man ordna fest är det inte helt enkelt såhär ett veckoslut i december, för av nån underlig anledning är folk hemskt stressade, bokade och upptagna med allt möjligt annat, vad det nu kan tänkas vara. Ajjoo, julen kallas det ju. Nåväl, vi fick ihop ett bra gäng att pina till tonerna av Last Christmas, Rudolph och Halleluja.

Vi lovade cheesy, vi levererade cheesy!
Finfolket
Nu vill jag inte se lussekatter eller julstjärnor på give or take ett år - jag är ingen ost-fantast och lät därför bli Stiltonen och de övriga stinkbomberna, och vred i mig desto fler sötsaker som kompensation. Ingen bra idé. Men en kiva kväll var det, vänner är guld!

3 kommentarer:

Hannah sa...

Jag undrar varifrån alla får allt program och stress inför julen! Ingen har bjudit mig nånstans, hence är jag cool as a cucumber. Julstress, vad är det? Keep it simple and you´ll be fine. :)

Helena S sa...

Den enda "stress" vi hade planerat var ert mingel och det lyckades vi inte ens med. :/ hoppas få se er snart!

Linda sa...

Hannah, jag gjorde mitt bästa att keep it simple - att börja baka och greja fanns inte riktigt på kartan nu, men på det sättet är ostbricka rätt tacksamt att bjuda på, man behöver liksom inte mjölka kon och ysta osten från scratch, haha!

Helena, jättesynd att ni var krassliga, hoppas ni mår bättre nu!