18 juni 2014

Plan B till grillat

Vi har skaffat en ny grill till landet, en stor Weber, blänkande svart och med tre gaslågor* - min make drömmer mer om den än om mig för tillfället, tror jag. Så till midsommaren kommer vi att grilla, fast det så skulle regna småspik, eller till och med snöa (fy attan så kallt det varit de senaste dagarna!).

"Everybody needs a Plan B"
Vi är knappast ensamma om dehär planerna, så nu får roséerna för stunden ge vika för ett mustigt rött shiraz-vin från Australien - Plan B. Med sin skvätt av tempranillo-druvor (5%) är den fylld av varm vanilj, mörk frukt och bär, men utan att vara syltig. Perfekt till lite rökiga, kryddiga köttbitar från grillen tycker jag!

*jag är en stor vän av kol-grillar, men med en hungrig familj uppskattar man också a) en stor grill och b) en snabb grill

1 kommentar:

Helena S sa...

Haha! Klart det ska finnas en mustig plan B!