9 maj 2014

Morsdagsutlottning

Det är inte så dumt att få en baby, man blir ju översköljd av fina gåvor på kuppen - babyn har förstås fått en massa söta små kläder, mjukisdjur och sockor, och även storebror och storasyster har blivit ihågkomna (psykologerna nickar uppskattande). 

Liten björnunge i Baby Gap-nalleoverall
 Men särskilt omtänksamt kan jag ändå tycka det är att komma ihåg den trötta och slitna mamman (jovisst, pappan i viss mån också, men kanske nu ändå särskilt den som gjort det fysiska jobbet med graviditete och förlossning) - så gissa om jag blev glad när Maria på Jurlique skickade mig en flaska med en helt underbar ansiktsolja, eller serum kanske det kallas. Några droppar räcker bra, och när man masserat in dem känns huden faktiskt mycket mjukare, smidigare och har liksom en piggare lyster. Dessutom doftar den väldigt gott - inte sådär kemikaliskt, utan av riktiga blommor och örter (på förpackningen står det bl.a. avocado, nypon och vindruvskärnor med A- och E-vitamin - och allt är biodynamiskt odlat).


Jurlique Herbal Recovery ansiktsolja
Love Balm
Jag fick också en burk Love Balm, som man tex kan smörja in fnasiga läppar, torra armbågar eller nariga händer och nagelband med. Nu har jag ju redan en sån här med mig i väskan för det mesta, så jag tänkte vara snäll och lotta ut den jag fick åt er här på bloggen istället.

Det enda ni behöver göra är att skriva nån rad i kommentarsfältet om hur ni firar morsdagen, och vill ni ha två lotter kan ni också länka till inlägget i er egen blogg. Jag drar en vinnare på söndagkväll!

11 kommentarer:

Sandra sa...

Jess en tävling!! Morsdagen firas hos oss ganska traditionellt. Barnen och mannen fixar ihop något gott och så blir mamman bortskämd med gåvor. Senare under dagen firas momi och famo om hon är i landet. Dagismorsdags kaffe är en rörande stund. Men mest hjärtknäckande är när man får dom små gåvorna som barnen har gjort. Kan vara en sten med lite ludd på och ögon snett limmade. Man ser på barnet att nu är det en stor lite spännande sak att få ge sin helt egna gåva. Så firas det hos oss.

Hanna sa...

Årets morsdag blir lugn för vår del. Både min och mannens mamma bor 120+ kilometer bort och själv börjar jag bli väldigt höggravid och inte så pigg på att åka bil. Så vi firar inte alls i år (annat än ringer våra mammor den dagen). Men nästa år blir min första morsdag som mamma, så då firas det säkert lite mer. :)

Anonym sa...

Får frukost på sängen och presenter och kort. Sedan kanske vi går ut och äta eller äter något gott hemma. Förut hade vi släktträff på morsdag men det har så småningom minskat efter att min mamma dog för fem år sedan. Så det är en vemodig dag för mig också, och jag kan vara riktigt ledsen, som jag är just nu.

Mippe

Heidi sa...

Det är min första morsdag som mamma, vår underbara dotter föddes i början av mars, så jag har faktiskt ingen aning om hur det kommer att firas i år :)

Anonym sa...

Hoppas på att få sova lite längre än till Kl 06.00, få frukost serverad, någon liten present eller kort som barnen gjort på dagis och middag lagad av mannen. Brukar köpa något åt min egen mamma, hon bor längre bort så träffar henne en vecka senare!
monica

Anonym sa...

Besöker våra föräldrar, alltså barnens mormor o. farmor. Inte så mycket mer.

Catten sa...

Morsdagen firas för en gångs skull med hela familjen hemma, vilket jag ser fram emot. Förra året jobbade maken och jag var själv på ukulele-kurs och min mamma vaktade Isla. Tror nog det blir besök hos mina föräldrar också.

Karolina sa...

Jag önskar dig en härlig morsdag och ett läppbalm är exakt vad jag sku behöva då min Elisabeth Arden Eight hour cream just tog slut :)

Malin E sa...

På söndagen är det min första morsdag. Jag hoppas i smyg att mannen ska ha hittat på nåt lite extra också men i alla fall så ska vi hälsa på mammor o mommor. Och så tänker jag gnälla åt mig en hel natts sömn. Glad morsdag till dig så här i förväg!

Hanna sa...

Jag har överlåtit planerandet av morsdagen till männen i familjen! Vad jag önskat mig är: sovmorgon, brunch, kvalitetstid tillsammans, ett litet paket och många pussar och kramar av världens finaste son!

Anonym sa...

På morsdag önskar jag mig snälla barn som inte tjafsar om precis allt, sen väntar jag på att få deras kort och presenter som dom gjort på dagis och i skolan.Själv har jag bestämt mig för att inte gå omkring och plocka inte heller skall jag byka.
Trevlig morsdag.
Marina