20 maj 2014

Sommarfiilis

Vi åkte ut till skärgården över veckoslutet, och jag måste igen konstatera hur konstigt det är - tiden går så mycket fortare där, vare sig man gör en massa eller bara "är". Maken var flitig och spacklade och målade köksväggarna inför nästa veckas köksmontering (jeeee!), medan jag vallade barn, umgicks med mina föräldrar som bor bara ett stenkast bort, och grejade i trädgården. Så fick dessutom en del buskar och träd ge vika för sågen - otroligt hur igenväxt det kan bli på några tiotals år!

Förutom att det sprakade av färg och doft från alla blommor och buskar som fanns på tomten från förr, så petade jag och Lykke ner ytterligare lite ärter och morötter* i köksträdgården.

Mirabelleplommonträdet var i full blom

Vi firade morsdagen en gång till med en pavlova

Kulla-båten på en liten svängom innan den förs vidare till Nagu

Gullvivshavet

Lärde mig att dehär heter kungsängsliljor

Det var så skönt därute att vi beslöt oss för att starta hemåt först på måndagmorgon; skönt att slippa färjköerna för en gångs skull.

*hoppas på frostfria nätter nu!

3 kommentarer:

fua sa...

Vilket ljuvligt ställe!

Anonym sa...

Härliga bider och vilket fint sommarställe ni har!

Linda sa...

Fua, tack! Det är nog ganska härligt faktiskt, men SÅ OTROLIGT MYCKET att göra - men nu när köket kommer på plats så kommer det att kännas jättemycket bättre. De andra rummen kan man ta och remppa anefter, men ett bra kök är nästan det viktigaste för mig, funkkar inte det så funkkar inget.

Karolina, jag kunde ha gått helt bananas med att fota alla fina blommor, det fanns överallt, överallt!